Så äntligen, ÅRSKRÖNIKAN..

Ett litet inlägg för att summera året, som jag lovat..
Läs eller inte..!?

År 2009 är väl ett år alla kommer förknippa med finanskris och svininfluensa, men inte jag.
Det här är mina minnesvärde händelser under förra året..



Ni som följt bloggen från starten, ni vet nog precis vad det handlar om..

För att starta där förra året började.
Januari, helt okej månad fram till slutet.
Då hände något, något inte helt underbart.
Jag hade sambo den månaden, jag hade sambo fram till februari tror jag.
Men nångång i slutet av januari valde hon att gå sin egen väg..
Jag var ensam, jag var förstörd och trasig..
Två års förhållande var över..
Ska inflika att jag blev uppsagd från mitt jobb oktober året innan.
Och att sista februari var sista dagen på jobbet..



Jobbet i sig gjorde mig inte alltför mkt, inte till en början.
Men just den kombinationen, det blev för mkt just då.
Jag mådde rent ut sagt skit.

Det här var den jobbigaste perioden i mitt liv, ever..
Även anledningen till att jag började blogga, för att få skriva av mig.
Ni som hängt från scratch undrar nog vafan som hände med bloggen.
Jag med, ibland.
Vi kommer till det..!

Det var väl runt februari då jag märkte hur mkt ens vänner och familj betyder för en.
Ni fick ta mkt skit, men ni hjälpte till !
Jag ska inte nämna några namn på er äldre vänner, ni vet vilka ni är, så TACK!!..
Men jag träffade även flera nya vänner vid det här tillfället.
Amin (http://nolltjugioett.blogg.se/) var en av dom, en väldigt klok vän.
Han har haft stor betydelse för mitt sista år.
Been there, done that.. Så att säga..






Jag skulle även kunna inflika att alkohol, helger och allt vad det innebar, underlättade..
Vilket iof är jävligt destruktivt beteende, men det hjälpte. MIG iaf..




Runt mars, då var jag på resande fot, jag var inte många dagar hemma under dom tre veckorna jag var arbetslös.. Mitt hem kändes bara fel.
Fjällen var min rekrationsplats.
Det blev en hel del dagar i backarna..
Med både vänner, släkt och familj..
Det behövdes..





Så efter 3 veckor ringde min gamla arbetsgivare upp mig, såklart var jag påväg upp till fjällen.
Jag fick tillbaks mitt jobb, ett jobb jag då inte hade ett dugg lust att börja på igen.
Två veckor var erbjudandet, det slutade med tre månader..
I Strängnäs ska tillägas, 7 mil enkel resa..
I början kändes det som ett helvete, men tillslut fick jag rätsida på det med.
Sista tiden trivdes jag rätt så bra även där..



Tre månader tog det ungefär även för mig att sluta deppa över mitt gamla förhållande.
Jag ska tilläga att jag och gamla sambon är vänner idag..!
En väldigt bra tjej kort och gott..!
Jag hade lagom blivit människa till försommarn..
Mkt tack vara underbara vänner och familj ska tillägas, IGEN!

Det är väl ungefär från den här tiden, säg maj som dom flesta har koll på mitt skrivande.
Mitt, ska vi säga humoristiska fyllbloggande med glimten i ögat. eller nåt..




I slutet av juni blev jag "arbetslös" igen, det hade jag faktiskt längtat efter.
Jag hade redan min livssituation planerad för ett bra tag.
"Det gick bra nu" för att summera..
Vad jag menar med det kan ni lista ut själva..!




Kan tilläggas att jag var mer Semil än Emil, mer borta än hemma.
Ekonomin var på topp, trots arbetslösheten..
Konstig ekvation tycker ni kanske. Men egentligen inte.
Varför går vi inte in på..

Sommarn var en klockren period, här fanns lixom inga hinder.
Det som ville göras, det gjordes.
På gott och ont..
Fråga McDonalds personalen..




Toppen av sommarn var under seglingen till Visby..
Två veckor på en segelbåt med fem till sjörövare!
Det är en resa jag ALDRIG kommer glömma!
Ett ord, UNDERBART!








Sommaren fortsatte ungefär på samma vis som när jag kommit hem.
För att citera ett tidigare blogginlägg..

Min lägenhet är min rekrationsplats.
Tabazco är mitt vardagsrum.
Pluto är min balkong.




Den sista meningen tog jag bort, jag har mognat. Eller?
 
Sommaren var i varje fall klockren.
Om man bortser på välmående fysik i alla lägen..



Även vissa bittra, sura och skitsnackande människor, som tydligen inte ger sig än idag.
LAGOM IRRITERANDE!
Sköt ditt, så sköter jag mitt!?

Så till hösten, den har varit rätt likvärdig sommaren faktiskt..
Eller egentligen helt likadan om man bortser från vädret.
Eller nja, det har blivit Göteborg en hel del, jag har i princip börjat odlat fiskfjäll efter dessa Götlaaaborgstripper..
Var även inne på att fly detta Västerås ett tag.
Komma bort, började bli lite för mycket av det mesta..



Men nu såhär i vintern, jag har ändrat lite beteende, jag börjar faktiskt lugna ner mig.
Vem vet jag kanske har gjort det jag behövt..



Jag ska erkänna, jag har börjat träffat en tjej. En väldigt bra tjej.
Mer än så vet jag inte..

Så till min situation idag, det finns väldigt många frågetecken.
Frågetecken jag försöker räta ut.
Hur jag lyckas, det kommer ni förmodligen få veta här..
Tack för mig, för nu..!

Slutligen vill jag tacka alla som gjort året till vad det har varit, för det mesta helt underbart!!

Så nu låter vi 2010 bli ännu bättre!!



Kommentarer
Postat av: emil

nice, en bra sammanfattning.. semil

2010-01-05 @ 15:27:51
Postat av: Johanna

Det var en bra sammanfattning! Lycka till med 2010

Johanna

2010-01-05 @ 16:06:03
Postat av: Ass

Åhnej :( Inte en tjej!!! Jag hatar tjejer... Alltså, inget personligt! Säkert en jättebra tjej -men det är alltid tjejerna som förstör de bästa bloggarna :( Ja för killar kan nämligen inte göra två saker samtidigt -Kan inte ha tjej och skriva på samma gång...



Jävla tjej... ;)



(Men i övrigt gillade jag sammanfattningen :) )

2010-01-05 @ 17:44:16
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Emil

Ass, hahahahahaha! Du är rolig du! :)

Men hon har lovat, jag får låna datorn där med! :P

2010-01-05 @ 18:03:03
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hurra för mig heter det! Eftersom att även jag äger en laptop som står till Emils förfogande när än han vill när han är här. Det gör att han kan fortsätta skriva blogg precis som förut trots att han träffar "en tjej". Därmed avsäger jag mig den eventuellt framtida titeln som syndabock om han nu av egen vilja skulle välja att inte sätta sig och blogga när han väl är med mig! Vi får väl hoppas att jag är lite roligare än så menar jag. Men alternativet finns om han nu skulle vilja så it´s all on him! :) ;)

2010-01-05 @ 18:50:04
Postat av: Kajsa

Gott Nytt år Emil och bra gjort (sammanfattningen var mycket läsvärd precis som resten av bloggen)



Ha ett underbart 2010

2010-01-05 @ 21:20:49
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Ass

Jenny -Du har rätt! Jag ändrar mig!



Jävla Emil! ;) tar ut saker i förskott

2010-01-05 @ 22:43:12
URL: http://baktankar.blogspot.com/
Postat av: Emil

Jenny! Hurra! :)

Ass, :P

Karin, tack så mkt! Detsamma för er!! :)

2010-01-06 @ 12:40:58
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: Amin

Emil, som jag skrev till di sommras då jag lämnade ÖN vill jag säga igen.

Jag är glad över att vi fick chansen att umgås och lära känna varandra för när man blir äldre är det svårt att träffa nya RIKTIGA vänner.

Du ingår i den kategorin.

En riktig vän!



ZAI

2010-01-07 @ 15:12:42
Postat av: Amin

Emil, som jag skrev till di sommras då jag lämnade ÖN vill jag säga igen.

Jag är glad över att vi fick chansen att umgås och lära känna varandra för när man blir äldre är det svårt att träffa nya RIKTIGA vänner.

Du ingår i den kategorin.

En riktig vän!



ZAI

2010-01-07 @ 15:12:42
Postat av: Emil

Tack alla, tack Amin. Word på den!!

2010-01-08 @ 14:53:13
URL: http://tamefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0