Fastfrusen.

Minst sagt är man fastfrusen.
Min bil fungerar inte, vilket innebär att man är smått inlåst nästan.
Har nog aldrig varit utan bil i över två veckor någonsin.
Jag förstår inte folk som klarar sig utan varken körkort eller bil överhuvudtaget.
För mig känns det nästan som om jag har brytit benet, allt blir så mkt mer komplicerat.
Visst, nu bor jag inte helt ocentralt, men det är ju inte bara till stan man vill ta bilen.
Man vill kunna åka var fan som helst, förmodligen mest bara för jag inte kan just nu.

Ska vi lista positiva och negativa saker med att ha tillgång till bil..
Vi startar med dom bra..


Jag kan åka vart jag vill, när jag vill.

Jag kan gömma mig i bilen.

Jag kan tuta på idioter i trafiken.

Jag slipper bli tjock, för jag går överallt nu.

Jag bidrar till växthuseffekten, vilket gör det varmare.

Så dom dåliga då?

Jag slipper höga bensinräkningar.

Jag slipper parkeringsböter.

Jag slipper service/reparation och allt annat helvete det kostar.

Jag får för mkt frisk luft, ja det kan faktiskt vara skadligt, nån har sagt det.




Jag tycker synd om min lilla bil ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0