Alltså, denna helvetes kyla..

Jag fryser ihjäl, ja så fort jag lämnar lägenheten.
Det är ca 76 minusgrader ute, min bil startar inte. Min bil är trasig.
Jag tror det är kylans fel.
I princip är man fast, fast i sitt hem.
Tvätta, ja det kommer inte ens påtal, för tvättstugan ligger så illa att jag måste gå utomhus för att komma dit.
Samtidigt som jag förmodligen kommer halka på en isfläck, ramla i backen, slå i huvudet för att sedan ligga kvar medvetslös och bli uppäten av en isbjörn.
Ja, det finns faktiskt isbjörnar, dom vaknar när det är såhär kallt..

Idag avundas jag inte mina kära byggnadsarbetarkollegor, jag hatar utomhusjobb på vintern.
Fast det är egentligen ännu värre att jobba inomhus, utan värme.
Men visst, vissa dagar hoppades man på extremkyla, för då brukar man få åka hem med fullt betalt.
Sånt uppskattas, men inte när det ligger på gränsen.
Absolut inte..!

Kalla dagar kan spenderas utomhus, visst.
Men då ska det vara i fjällen, högre upp i landet, med mindre luftfuktighet.
Det gör att det känns mildare, samtidigt som man gör nåt skoj..
Ett par öl och whiskey innanför skjortan gör ju inte att kylan stiger direkt.

Nej, har snackas och gnälls det om växthuseffekten hit å dit.
Men var i helvete tog den vägen ?
Undrar om man skulle ta och hjälpa den lite på traven..







Såhär klarar man denna hårda kyla, observera ölen..

Nej, nu ska jag dricka min allra allra varmaste kaffe ever.
In med den i micron efter bryggning, en minut..

So long suckers..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0