Torsk på Tallin vs Ensam mamma söker.

Min rubrik på Facebook igår under tiden jag såg "Ensam mamma söker"
-Ensam mamma söker går ju nästan att jämföra med Torsk på Tallin..
Och då syftar jag framförallt på en mamma, Helena.
Hon har massa yngre män/pojkar som flockas kring henne, hon verkar ju verkligen njuta.
En av männen är bara(!) 22 år, hennes egna son är 17!
I princip skulle just den killen oxå kunna vara hennes son.
Jag lider med Joacim, som hennes 17 årige son heter.
Det skulle i princip kunna vara hans vän, det skiljer knappt 5 år däremellan.
Så hur kul skulle det va och se sin mamma dejta i princip jämnåriga med en själv!
Hon jagar ju "pojkarna" som om det skulle vara en kvinnlig variant på Torsk på Tallin.
Detta program är otroligt sexistiskt!
Men det är väl iof vad dagens samhälle är just.
Yta, fåfänga och sexhets.

Men vänd på namnet på programserien, Ensam pappa söker!
Samma koncept skulle inte kunnat visas på tv, löpsedlarna skulle vara utom all kontroll.
"Ensam pappa Hasse lät alla sina dejter stå i bikini för att sedan jämföra deras rumpor och sedan sätta betyg"
Jag kan inte ens i min vildaste fantasi kunna tänka ut alla löp..
Nej, Sveriges alla såkallade feminister skulle få stopp på programmet innan det ens hade haft premiär.

  VS  


Nej låt kärleken infinna sig där snarast, så jag slipper sitta och skämmas framför dumburken.

Kommentarer
Postat av: mimmi

Mmm, jag kunde inte säga det bättre själv. Skillnaden är ju bara att "Torsk på tallin" faktiskt är bra o rolig. "Ensam mamma söker" är ju endast patetiskt. Tacka vet jag "Svenska hollywoodfruar" HAHAHA :)

2009-09-21 @ 15:40:55
URL: http://mimmi-mus.blogspot.com
Postat av: Amin The Scud

Japp det stämmer Emil.

Ensam pappa söker ungmus?

Kan det fungera?

2009-09-21 @ 18:06:12
URL: http://nolltjugioett.blogg.se/
Postat av: Emil

Mimmi! Jovisst, för Hollywood fruarna är ju ett riktigt mästerverk! hahaha! Amin, nu har du flickvän och är utan barn, men annars skulle det nog passa dig!! Hahahah!

2009-09-21 @ 23:14:25
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!

Snubbla in på din blogg, och såg din kommentar om mig i programmet ensam mamma!!

Ville bara säga att jag tycker oxå att programmet är helt annat än förra året... trist att allt som har med mig att göra är väldigt styrt till sex!! Jag har ju faktiskt sagt andra saker i sommar än att jag gillar vältränade kroppar och rumpor. Kan säga att jag fått många elaka kommentarer. Jag kan borsta bort dom... Men alla elaka kommentarer sårar mina barn mer än att se sin mor i tv....

Men jag hoppas att ni får en annan bild av mig snart... för kommande program är helt annat!!

Ha det gott



Helena

2009-09-24 @ 14:31:40
Postat av: Emil

Helena, så tror jag säkert det är! Absolut! Jag förstår att dom vinklar allt rätt ensidigt! Nu vill inte jag påstå att jag kallat dig elaka saker, jag har bara utgått från det som visats i tv. Sen hur sann den bilden är styr inte du, det förstår jag! Tv vill sälja och det konceptet dom styr det åt säljer! Jag vet! Jag hoppas du hittar kärleken samtidigt som du blir vinklad på ett djupare plan senare i programmet! Jag ber om ursäkt om du eller dina barn tagit illa upp, det var inte alls min mening! Lycka till med kärleken och allt!

//Emil, tamefan.blogg.se

2009-09-24 @ 16:47:17
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: Emil

Förövrigt ska jag inte säga så mycket om sexism. Har du läst fler inlägg än detta i bloggen så förstår du varför! :)

2009-09-24 @ 16:48:07
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: Lasse B

Helena! Jag lider med dig som sitter och googlar ditt nickname "ensam mamma Helena" och hamnar på diverse bloggar som tex denna, där en artikel handlar om dig och programserien du medverkar i! Jag beklagar extra mkt Ditt beklagande över att dina barn lider! men snälla, säg mig hur naiv och blåögd får man vara!? hade du inte räknat med att det skulle skvallras, skrivas och talas om dig så är det en solklar släng av Linda Rosing febern som har satt klorna i dig!

2009-09-27 @ 20:00:49
URL: http://ensexagrogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej...Jag är en av Helenas vänner...Och tyvärr så är Helena lika dan i verkligheten...Ja menar sitter man o skryter på en fest att man har legat med 4 st under en o samma helg så är man inte riktigt helt frisk..Här i stan så är hon ökänd och alla killar vet att dom får komma till...Tragiskt är det verkligen...Och allt tjafs om hennes barn att dom far illa o så...det gör dom säkert men av vilken anledning far dom illa då..Jo pga att deras mamma beter sig som hon gör...

2009-10-05 @ 10:08:48
Postat av: Emil

Ja blir inte helt förvånad över din kommentar.. Tyvärr..

2009-10-05 @ 19:39:00
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: Anonym

ger man sig in i leken får man leken tåla

2010-03-31 @ 09:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0