Studenter, bebisar och norrlänningar..

Vad har dessa 3 nämnare gemensamt.
Jo dom flest bär overaller! (Vet ej om det stavas på detta vis, var överseende)
Men varför?

Bebisar, ja smidigt att krypa runt i antar jag.

Norrlänningar, klimatet och skotrar säger det mesta.

Studenter, där har inte jag svaret, nån kanske kan hjälpa mig med det?

Men hursomhelst, jag är inte ett stort fan av studentoveraller. Absolut inte.
Varför klär dom sig med dom?
Mina gissningar är.
För att kunna svina som dom brukar göra nu denna årstid, allt med nollning och allt?
För att studiebidraget är alldeles för lågt (vilket jag anser), så människorna har inte råd att köpa nya kläder?
För att känna samhörighet med alla andra studenter? (Detta stämmer bra in på många andra yrkeskategorier, det vet jag eftersom när jag hade min flygplatsbrandmanna tid hade vi en föreläsning på ungefär 4 tim om varför man ska bära uttmärkta kläder när man befinner sig på flygplatsen, man går in i en roll med sin uniform. Självkänslan växer med uniformen!)

Jag vet inte, bara ett par gissningar..
Och förresten, varför alla dessa märken på overallen?



                   Student?                                        Norrlänning?                                   Bebis?



                                                               Eller var det tvärtom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0