Nakna kocken.

Passar rätt bra in.
När jag lagar mat brukar jag knappt ha några kläder på mig.
Varför vet jag inte, men en gissning är jag har tränat och kommer precis ur duschen.
Jag har lixom som ett schema med min matlagning.
Allt ska pricka in i minsta detalj, kommer någonting emellan och stör det schemat som jag rutat upp i mitt huvud blir det kaos.
Allt går åt helvete.

Schemat kan se ut såhär.
Nyss hemkommen från träning.
Sätt på pastavatten.
Kolla FB.
In i duschen.
Ut ur duschen.
Drick proteindrink.
Kolla vattnet.
På med underkläder.
Diska shakern.
Div skärbräda, m.m tilltugget till pastan förbereds.
I med pastan.
I med det andra i stekpanna eller dylikt.
Diska allt som använts som inte ska användas igen.
Kolla FB.
Häll bort vattnet från pastan.
Servera allt.
Diska innan matdags.
Sätter på mig kläder.
Äter.

Nu är det rätt många punkter och såfort en spricker brukar allt gå åt helvete.
Idag gick det bra. Tur att ni inte störde mig.

Samtidigt kom jag på en nya grej. Alltför att förstöra schemat.
Men jag brukar alltid lyckas drälla ut halva portionen på borden istället för munnen.
Nu har jag löst det, man kan ta 2 portioner istället för att fylla tallriken till bredden.
Geni, skulle mycket väl kunna ansöka om Nobelpriset i fysik efter denna uppfinning..
Fast detta förstör mitt schema.
Nu måste jag gå och diska igen.

FAN !

Nej, man ska inte ändra i sina scheman, dom är till för att hållas!
Till punkt och pricka!

Såhär såg jag ut när jag lagade mat för ca 1 år sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0