Livets framgång..

Jag tror inte livet avgörs av alla dom stora valen man tvingas göra.
Ska jag välja den utbildningen? Ska jag köpa den lägenheten? Ska jag flytta till en annan stad?
Ska jag säga upp mig från jobbet? Ska jag byta jobb?

Nej, jag tror allting handlar om alla dessa små och vardagliga valen.
Såsom, ska jag gå vägen förbi ICA innan gymmet eller efter?
Ska jag göra stan ikväll eller ska jag chilla framför en TVn?
Ska jag umgås med den vännen eller den andra?
Ska jag köpa en trisslott i kiosken när jag ändå ska handla godis?
Ska jag svara i mobilen trots att det är ett okänt nr?
Ska jag ta bilen till stan eller går jag?

Med dom små valen gjorda, då kan nog vad som helst hända!
Du stöter på din själsfrände..
Du och din bästa vän blir fiender
Du blir miljonär.
Du får ditt drömjobb.
Du blir inblandad i en trafikolycka med hemsk utgång.
Anything can happen..

Jag tror att dom små, små valen är viktigare än dom stora i slutändan..

Imorgon är det många småval som ska göras, Vi får se hur det går?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0