Karlavagnen i P4.

Hemkommen från Uppsala efter en inte alltför bra hockeymatch.
På vägen hem efter hockeymatcher lyssnar man jämt på P4 radiosporten för att höra hur det gick i dom andra matcherna.
Efter radiosporten börjar programmet Karlavagnen, detta är ren tragikomik.
Just idag handlade det om elakhet.
Jag skäms lite grann för jag inte kan hålla igen skrattet.
Vissa människor är ju inte påriktigt.
Jag ska inte gå in på exempel, men allvarligt.
Detta är så så tragiskt.
Ofta är det ju samma personer som ringer in varje kväll, men ämnena är olika.
Jag tycker synd om dessa, förmodligen oftast ensamma, gamla människor.
Samtidigt kan jag oftast inte sluta skratta åt dom.
Jag är förresten inte ensam om det. Vi var 3 st i bilen som knappt kunde få luft under lyssnandet.
Visst, man ska inte skratta åt folks elände, men tyvärr så är man väl lite ond, jag vet inte..
Förövrigt hoppas jag det hjälper individerna när dom får prata av sig lite, jag vill dom väl.
Dom flesta iaf..
Lyssna en kväll och tala sen om vad ni tyckte!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0