Ifrågasatt brott!

Bläddrar återigen genom aftonbladets nättidning.
En rubrik gör mig konfundersamt uppmärksam.

Misstänkte terror-svensken.
Dömd till livstid idag.
Oussama Kassir 43, döms för att ha byggt upp ett träningsläger för terrorister.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5796682.ab

Själva artikeln i sig gör mig inte så fundersam.
Men brottet.
Han har alltså byggt upp ett träningsläger för terrorister, ETT TRÄNINGSLÄGER(?)
Vad gör dom nu på detta träningsläger?
Jag vet hur ett träningsläger brukar se ut för idrottsföreningar.
Du åker iväg, behöver inte vara alltför långt.
Mer bara för att komma bort från vanliga miljön.
För att få sova kvar på sunkigt vandrarhem/hotell.
Du brukar väl hinna med 6-7 träningar under, säg 2-3 dagar.
Oftast är dessa för att bygga upp en gemenskap.
Connecta med dina lagkamrater, på och utanför planen.
Teambuilding.
Träningen i sig är inte så olik från den du sysslar med på hemmaplan och vardagen.

Men hur fan ser upplägget ut för terroristerna?
Åker dom iväg för att teambuilda?
Vad gör dom på sina träningar?
Skjuter bazooka? Tejpar bomber runt varandras kroppar? Odlar skägg?
Leker kurragömma i grottor?
Jag vet inte.

Vad händer när dom tröttnat på att vara på träningsläger?
När jag själv slutade med mina idrotter blev det inga mer träningsläger.
Då började det bli fester och festivaler.

Vad är nästa, Al Qaida festivaler?
Hur jävla festligt vore inte det?!
Då skulle iaf fokus minska från Uppsala reggae"röka grönt"festivalen.
Om dom nu lägger den i början på augusti.
Antar ju att Al Qaida festivalen skulle dra blickarna åt sig istället.



Bin Laden                                     Kling o Klang                              Rastaman

  Inte helt olikt iof.


Men nej ändra ordet träningsläger till nåt mer lämpligare!
Jag vet inte till vad, men nån krake gör nog det!


Kommentarer
Postat av: ylva

hahaha!

2009-09-16 @ 08:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0