Byggnadsarbetare är den snuskigaste yrkesgruppen!

Jag är rätt glad över att slippa vara på storbyggen nuförtiden.
Ni som har upplevt en byggbod/barack förstår rubriken.
Jag kom och tänka på detta när jag stod och diskade precis.
Gå in i en byggbarack och gå runt och kolla på folkets bestick, kaffekoppar, vattenflaskor och dylikt.
I snitt är det nog 1 på 5 som har nydiskade bestick innan dom stoppar ner dom i matlådan.
Då har dom förmodligen halva gårdagens rätt kvar på besticken. Eller ännu värre om det är måndag.
Legat och gräddat sig hela helgen!
In med det i munnen bara, slicka av! ÄCKLIGT!

Kaffekopparna ska vi inte tala om, det är folk som inte diskat sina muggar sen dom fick dom.
1 år, ja även ännu längre.
Kopparna är kolsvarta!
Matborden är ju inte heller vältorkade, visst det städas 2 ggr i veckan, men hur mycket tror du en städerska bryr sig om att flytta på allt bråte som ligger överallt på bordena.
Och när det väl kommer nån snäll(?) säljare och försöker muta bygglaget med smörgåstårta, ja det gäller det att vara först att hugga in!
Har rörmokarn varit där innan är det bara avstå.
Oftast används morakniven han drar upp ur blåstället för att dela upp tårtan!
Man kan ju undra vart den har härjat omkring tidigare!!
Vill förresten inte veta!

Vidare till folks(?) hygien.
Jobbet är ett oftast väldigt fysiskt krävande, ibland likamed ett hårt pass på gymmet.
Kör ett 1 timmes pass boxercise i sol och 30 gradig värme.
Ja men blir svettig, man blir skitig.
Thats how it works.
Men vissa verkar inte förstå detta. Eller vill kanske inte förstå!
Många har sin t-shirt/tröja otvättad flera månader.
Det luktar!
Nästan så dom får knacka den lite mjukare med hammarn innan den dras på innan arbete!
Frågan är ju om dom har det likadant hemma, då är det ju bara skicka dit Anticimex!

Tjejer i branschen då, jo dom har det inte lätt!
Ni kan ju tänka er jargongen och tugget.
Griniga gamla gubbjävlar som bara gnäller.
Enligt dom ska tjejer stå bakom spisen, städa och föda barn.
Cred till er damer som står ut!



Sammanfatting.
Nu ska jag snart använda ett uttryck jag förövrigt hatar.
Förresten, jag är själv inte en oskyldig duvunge.
Men jag kan bete mig som folk.

Byggnadsarbetare.
DETTA ÄR FAN INTE OKEJ !


Nu är jag lyckligt lottad att förtillfället få arbeta själv.
På gott och ont ska sägas!
Det finns undantag, det är ibland jävligt trevlig och kul på byggen.
Men nu äter jag min lunch på restaurang.
Käkar frukost samtidigt som jag blickar ut över Mälaren.
Just nu har jag det bra.
Hoppas er syn på hygien och arbetsmiljö hinner ändras tills jag är tillbaka.

Om jag kommer tillbaka!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0