Jag ska privatisera räddningstjänsten..

Som det är nu, allting börjar privatiseras. Sjukhusen, apoteken.
Sjukvården blir tydligen bättre i privat regi, enligt dom flesta.
Visst, det kostar individen ett par kronor extra.
Men det kan det väl vara värt istället får att gå hemma sjukskriven för att vänta på operation.
Nu har min entreprenörshjärna börjat fundera på privatisering av räddningstjänsten.
Jag ska öppna en egen brandstation.
Idén är att jag ska få det jobb jag vill ha, samtidigt som jag kommer vara snabbast till olycksplatsen jämt.
Anspänningstiden för en vanlig brandstation är 90 sek.
Det vill säga tiden från att larmet går, till att bilen är påväg ut från station.
Men med min geniala idé, då ska det vara max 20 sek.
I lumpen lyckades vi ha en anspänningstid på max 30 sek, därför att flygplan brinner upp rätt så fort..
Men nu till min privata brandstation.
Jag ska bo i brandbilen, göra om den till husbil liksom.
Lönerna ska vara skäliga för jobbet, det är dom inte idag.
Jag har ingen lust att plugga i 2 år för att sedan tjäna ca 10000-15000 kr mindre än vad jag gör idag.
Trots skiftarbete och obekväma arbetstider.
Nej, så nu ni brandmän utan jobb.
Skicka in er ansökan till mig.
Här lovas skäliga löner, sovplats och stora hjälteuppdrag.



Den beboda brandbilen..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0