När jag blir stor..

Ska jag bli en dagisfröken tror jag.
Hur bra jobb är inte det!
Förstå om man skulle öppna ett dagis med bara kompisar!?
För vad jag har förstått när jag jobbat i närheten av dagis, är att dom inte verkar ha det alltför jobbigt!
Barnen sover, personalen gör vad dom vill..
Barnen får gå ut och leka, personalen röker, dricker kaffe och pratar skit.
Barnen rymmer, personalen röker, dricker kaffe och pratar skit.
Barnen sover, personalen gör vad dom vill.
Barnen äter mellis, personalen dricker kaffe, vill röka och prata skit.
På fredagar kan man ju lura alla föräldrar oxå, svininfluensan har drabbat dagiset, därmed är det stängt idag.
Så bjuder man in hela kompisligan och har afterwork i kuddrummet, bjuder på barnens kakor och använder deras fruktcocktail för drink bestyr!

Detta kan ju bli helt lysande!
Fatta en dagisföreståndare som även skrivit en egen barnbok.
Detta kan ju inte bli annat än en succé!!!
Nu är det jag som ordnar ansökningsblanketter!
Förövrig, Hanna och Jenny.
Nu vet ni vilket dagis ni ska välja!
HURRA!

                               



                                 Semil läser Tummen för barnen!!


Ni hör ju bara känslan i min röst!
Även hur imponerad Jossan blir!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är inte av denna värld. Inte av denna värld.

2009-11-19 @ 00:00:59
URL: http://hannaslillavarld.blogg.se/
Postat av: Emil

Jag vet, jag vet! HURRA!

2009-11-19 @ 00:04:54
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: Unni

En sån som dig skulle man ha i bakfickan och ha med sig överallt. Kunna ta fram när man är lite deppig eller kanske bara rent jävla förbannad, eller kanske galet glad. En sån som dig skulle alla behöva! Alla behöver en Emil!



Diggar din blogg sjukt mycket!

Denna blogg kommer att bli min läsning istället för nyhetsläsning!



2009-11-19 @ 00:23:32
URL: http://unnil.blogg.se/
Postat av: Emil

Unni, tack tack, dom orden gjorde mig lycklig, nästan så jag vill bli full på momangen.. HURRA! Så du kanske oxå vill boka upp dig på en dagisplats, man bör vara ute i god tid. För dessa platser kommer vara eftertraktade! Tror nästan att jag kommer agera lite som en idoljury med mammorna till barnen, gäller att sticka ut lite på auditon. För som vill alla förstår kommer ju inte alla barn få plats. Och lottning, ja det är uteslutet. Nja okej. Först till kvarn!

2009-11-19 @ 01:05:33
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag sitter och försöker föreställa mig vad mammorna kan tänkas behöva göra på dessa "auditions" som du tänker ha. Behöver man bära något speciellt klädesplagg eller kan man komma dit naken med ett plakat och en dildo och då få en plats längst fram i ledet? Ska man sjunga? Ska man dansa? Ska man demonstrera hur pass långt sin unge kan göra en kastspya efter att ha snurrat stackarn i tre minuter? Instruktioner tack.

Jag är dock fortfarande övertygad om att du har lika mycket dagis att erbjuda som snuskgubbarna i kvarteret har godis att "skänka till barnen, bara de följer med ner i källaren".



2009-11-19 @ 01:48:45
URL: http://hannaslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0