Jag har blivit en dansande duracellkanin..

Ännu en helg har närmat sig sitt bittra avsked.
Söndagen har ryckt tag i ångest nerven.
Men vilken helg det har varit, helt störd!

Fredags blev det hockey och div alkoholhaltiga drycker här hemma, riktigt trevligt må jag säga.
Dessvärre föll inte match resultat våran väg, lite bittra och fulla vart det taxi till månen.
Efter ännu mera alkoholintag blev det dans natten lång.. Riktigt kul!

Lördagen blev ett tidigt uppvaknande, vakna av att mamma ringde och väckte mig och fråga om jag skulle med till Vingåkers outlet, bror skulle köpa kostym. Visst va fan, jag är inte en sämre svennebanan än att jag kan följa med och brotta ner bakfyllan på ett outlet med 7000 rosa, turkosa och randiga kostymer prövandes av bror!
Lite roar små..
Kom hem vid 17 tiden, lagom till nästa resa.
Snabbt duschande, förbi mcd, frukost, lunch middag kombinerat!
Vidare på lite förkrök hos Anneli, trevligt att se alla dessa gamla kvicksunds ansikten. Mange, stojan framför allt!
Dessvärre hade jag inte hunnit köpa öl, blev en ödesdiger miss.
Var tvungen att ta med Vodkan jag köpte på färjan. 1 liter.
Krille skulle dela med mig, dessvärre blev det ingen broderlig uppdelning, ca 70-30.
För jag har ingen aning vilket tempo man ska hålla med sprit på grundningen, iof inte på krogen heller tydligen! :)
Vid 21.30 bar det hur som helst av mot Amins 30års skiva på Pluto, redan då var jag kanon.
Såklart vart det groggbuffe för hela slanten där inne..
Det här med redbull vodka är inte bra för mig, jag blir helt speeeeeedad.
hur som, Basic element började spela uppe på terassen, det var ju den musiken jag dansade breakdance till när jag var yngre, gick igång som fan på det.
Det slutade med att jag kasta ut hela gamla dans artelleriet, här pratar vi inte bara om stående dans!
Det blev både ryggspins och för att inte tala om den berömda masken, jag dör när jag tänker på det såhär i efterhand!
Men många skratt blev det, så man får väl bjuda på det ibland!
Dessvärre har jag fått ett gäng gliringar idag, vaknade av 3 mess som hade uppenbarliga syften om dansen under gårdagen, ett exempel är "Du va duktigt som en galen och hjärndöd på amfetamin"
Det tar jag nästan som en komplimang! HA HA!
Men jag hade kul! Och jag gjorde att andra fick roa sig på min bekostnad!
Synd bara på min nya vita slipover väst! HAHAHAHA!

Och den här dagen har inte varit sämre, mötte upp 2 kompisar på Varda för lunch, jag ska inte gå ut med namnen :)
Dom båda hade redan tagit in 1 flaska rött och 4 öl var, vi pratar kl 15 en söndag med en hård lördag i nacken..
Jag hade iaf karaktär nog att stå över alkoholen och låta bakfyllan ha sin naturliga avgång.
Vidare gick vi till Pitchers för att se hockeyn som Sverige förövrigt vann! BRA!
Där fortsatte deras öldrickande för att senare bytas upp mot groggar!
Vart rätt trevligt trots att jag var nykter..
Hockade upp flera okända bakfyllelösare, tillslut blev vi säkert 15 pers och nu har dom styrt upp hemma hos någon.
Där kände jag att det var dax och gå hem, så nu sitter jag här medans dom nog har påbörjat sitt riktiga festande!
Undrar hur dom känner imorgon med jobb, måndag och bakfylla! Det är iaf jag glad att slippa, bakfyllan iaf!

Nej nu ska jag försöka vila upp mig lite.

X O X O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0