Bröllopshelg.

Sitter här nu efter en helt lysande helg i goda vänners sällskap!
Vi börjar från början.

Fredagen innebar shopping efter ny kostym, eller tanken var inte att hitta en kostym, skulle egentligen bara ha ett par softa brallor till min kavaj som jag redan äger. Gula var tanken, men efter att ha sökt runt i varenda tänkbar butik på stan, så gav jag upp. Ett par gula byxor går inte att få tag på. :(
Då vart det till att införskaffa en ny kostym, topp till tå, vart en kritstrecks randig 'a Soprano stilen.
Jävligt fräsch om jag får säga det själv :)
Men det är ju inte så ofta man får snida på sig den dessvärre(?)
Hur som helst, efter shopping av kostym och snidar skor, får vi den briljanta idén att vi ska ta ett par(!) öl på BMBs afterwork. Sagt och gjort, vi går dit, massor med folk, trevlig stämning och många bekanta ansikten.
Ett par öl. jo tack.
Ett par dussin öl närmare bestämt, detgår ju inte hålla igen när man börjat.. :)
Kl 22 börjar man bli riktigt full, men klok som man är tar man en taxi hem, slänger av kostym och andra shopping grejarna medans taxin får vänta 5 min, ner igen. Men då vet man iaf att grejarna hamna säkert hemma..
För sen gick det utför..
Men skoj var det.

Vaknade upp lagom sleeeten för bröllopsfesten, men det hann lugna sedan man duschat och snidit på sig kostymen.
Jag och John var ju så smarta att vi valde att gå ner till lokalen, inte hade man en tanke på att det skulle börja regna.
Men jo visst, släntra in halvt dyngsura. Men efter lite stohej med pappershandukar så var man med i matchen igen.
Fördrink och mingel med champagne, innan vi begav oss vidare i samlad trupp mot en överaskning Fredriks föräldrar hade ordnat på Djäkneberget.
Brännboll? Frisbeegolf`? Bangolf? Hahahaha, många var frågetecknena!
Men det var en entimmes salsa kurs för alla.
Detta var riktigt skoj, många skratt! Är förövrigt rätt medveten om att jag kommer en än gång dyka upp på youtube efter den här kvällen är jag rädd för :)
Efter salsan var det marsch tillbaks till lokalen för dryck och middag!
Spanskt influerat och riktigt gott!
Nu började talen komma som en löpeld, sånt är riktigt kul och höra!
Ståpälsen var närvarande konstant! Fredrik A höll nästan på att börja grina när han hade sitt. Det var riktigt vasst!
Det var till och med satt jag hann få mig en känga! Höll på att avlida, ni som var med vet vad jag menar! :)
Jag vart iaf ett par kalsonger och en mobil rikare! Hahahaha!

Prata om när/om en annan kommer gifta sig, det kommer inte bli roligt. Eller det lär inte vara så svårt att skriva tal.
Finns rätt mycket att ta upp, på gott och ONT :)

Hur som helst, kvällen rullade på fort och dansen var bland det svettigaste och roligaste jag varit med om på länge! Fy fan vad roligt vi hade!

Sammanfattningsvis.
Det var det en dag att minnas, underbara människor!
Så all lycka önskar jag Fredrik Hedström och Elena Tomas!
Tack för man fick dela denna dag med er!
Och tack alla andra för ni hjälpte till att skapa denna tillställning!

Nu ska jag vila lite.
Blir iof sovmorgon imorgon, ska ju besikta bilen kl 09..

Tack och bock, här får ni sto....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0