Världsmästarfunderingar..

Efter att ha sysslat med diverse idrotter i mitt liv, så vet jag nu att jag inte kommer bli världsmästare i någon utav dom (hockey, fotboll, breakdance (idrott?) och basket)
Men hursomhelst vill jag fortfarande bli världsmästare.
Då återstår frågan, vilken sport?
Eller vilken sport kan man lyckas i som nybörjare vid 26års ålder..
Nån jävla idrott ska man väl kunna bli bäst i..
Om vi börjar med dom "normala"
Curling, tror att största chansen finns där.
Vadå lixom, kasta en sten på is, hur svårt kan det vara?
Inte direkt så man behöver var 20 år och en atlet!

Eller pingis, trots att jag knappt kan serva.
Men vadå, J-O håller väl på fortfarande, han lär ju vara över 40 år.
Det innebär att jag har minst 14 år på mig att bli bäst.
Visst det finns många Kineser som utövar idrotten, men vafan, Kineser liksom! DAH!

Boule? Ja, endast pensionärer.. Inte omöjligt..

Vattenpolo? Njaaa, jävligt bögigt, dessutom vill jag inte bada utan badankor.
Tror inte man får vara fler i vattnet utöver sina lagmedlemmar..

Men om vi går in på lite mer udda sporter, med få utövare..

Säckhoppning? Är det en OS-gren?

Bebisförlossning? 2 tävlande i varje match, först att förlösa en gravid kvinna med samma förutsättningar vinner.

Kast med dvärg? Vart fan får jag tag på en dvärg som ställer upp på detta?

Nej, jag tror jag ska börja med kanotpolo..
Sitta i en trästock och kasta boll..



Jag kommer bli världsmästare i kanotpolo, HURRA FÖR MIG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0