Plugga!?...

Ett blogginlägg som ni som följer mig kanske blir konfunderade av.
För jag har trots allt en hyffsat seriös sida oxå..
Håller på och försöker få rätsida på mitt liv.
Visst, jag klagar inte som det är nu, absolut inte.
Älskar mitt liv!
Men som det rullar på nu går inte i längden, visst, får jag?! Så varför inte?
Det är nog det, jag får inte..
Ett tag till får jag, men sen..
Det är det här senare jag försöker lösa..
Därför försöker jag bli klok, klok inom området.
Visst, jag är duktig, JÄVLIGT duktig på det jag kan yrkesmässigt.
Men nu räcker inte bara det för att lyckas på det planet jag är ute efter.
Därför krävs engagemang, tid och ett stort kliv.
Att våga, att våga kasta sig in i ovisshet..
Det krävs kunskap och kunskap får man genom att lära sig.
Studera, läsa, ta in.. Få det att fastna i huvudet..
Jag har aldrig egentligen gillat att plugga, jag har gjort det som behövts.
Skummat igenom boken/provet lixom..
Hade flera vänner som yngre, med dyslexi och andra läs och skrivsvårigheter, dom fick sitta och lägga ner hur mycket tid som helst för att ens få godkänt. Beröm till er!
Ett knappt godkänt betyg, det har funkat för mig, då har jag hunnit umgås med vänner och gjort annat jag tyckt varit roligt för stunden..
Varför ödsla mer energi?
Detta är väl ett beslut man kanske ångrar sig lite över som vuxen.
Visst, vad skulle blivit annorlunda?
Inte mycket..
Jag skulle nog fortfarande sysslat med det jag gör.
Men jag kanske skulle ha lättare för att ta in saker, lättare för att plugga!
För jag vet fan inte hur man gör, jag är uppriktigt imponerad av er som sitter år ut och år in på högskola efter högskola..
Visst, ni har studieplaner, tentor och andra scheman.
Jag har inget av det, det ända jag vet är att jag vill bli grym på det jag vill göra.
Och det kommer jag bli!
Frågan är bara när, inte om...

Kommentarer
Postat av: "stockholmarinna"

Trettioårskris!! ibland börjar den tidigt.

2009-12-08 @ 18:22:27
URL: http://dinelsa.blogspot.com
Postat av: Emil

Snarare förtioårskris nu, trettioårskrisen har jag redan gått igenom, väldigt tidigt!..

2009-12-08 @ 19:33:21
URL: http://tamefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0