Julen är över..

Åtminstående julafton.
Vilket är rätt så lättande.
Julafton i sig är rätt så okej, faktiskt.
Men allting runtomkring.. Blääää.

Jag kommer ihåg när jag var liten, allting var ju så spännande.
Den känslan finns inte kvar, på gott och ont.
Nu är det mer slentrian på något vis.
Alla vet vad som ska hända, när det ska hända, osv..
Är det vad tradition innebär?
Det ända man inte vet, ja det är väl vad som är innanför dom inslagna paketen..
Jag är nöjd, det är jag alltid och kommer alltid att vara!
Mina föräldrar vet hur man lyckas.
Det kan nog även mina syskon hålla med om!
Men jag behöver egentligen inte julklappar, nej faktiskt inte.
Jag behövde det när jag var liten, eller ska vi säga yngre.
När man är äldre, eller ska vi säga vuxen..
Nej fan, jag vill inte va vuxen.
Jag är äldre än när jag var yngre.. Ehh.. Ja, så får det vara.
Då handlar det inte om paket.
Men vad handlar det om då?
Gemenskap, umgås och att bara vara..!
Vi har ätit mat, vi har pratat strunt och vi har bara VARIT..
Familjen har varit samlad helt enkelt.
Det är bra och trevligt..!

Vidare efter det har jag varit hos Amin och pratat strunt med vänner.
Druckit öl och bara varit.
Gick sedan på fest, men där var det mer än att bara vara.
Festen var extrem, i positiv bemärkelse.
Men just idag var inte jag på humör för det..
Nåt annat var i mina tankar!

Go jul mina vänner, nu är det läggdags!




Tomten säger g'natt!



It's all about att bara VARA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0