Frågvis och tankspridd..

Undrar om man får ställa upp ett partytält längs gatan?
Jag tänkte ha det till bilen, slippa skotta fram den lixom.
Nu är det tyvärr så att helst skulle man ju vilja ha ett garage.
Men jag tror inte det är så populärt att bygga ett garage längs vägen.
Jag har nämligen ingen egen parkering, jag delar på hela gatan med massa andra muppar boende på samma gata som mig. Det vore snällt om ni kunde sälja era bilar, alltså ni som bor vid mig.
Många gånger får jag nästan gå ända till Sala för att hämta bilen.
Varför? Jo för att alldeles för många bilägande människor bor här.
Vilket i sin tur gör att jag är tvungen att åka i princip till Sala för att hitta en ledig plats.
Om man skulle ta och göra som i storstan, införa biltull över Vegagatan i Västerås.
Jag skulle inte bara bli rik, jag skulle även få parkera närmre porten till mitt hem.

Min gata och bil fanns på Hitta.se, vem har gett dom den tillåtelsen att publicera det?

Såhär ska det iaf se ut i framtiden.



Nu vet ni på Vägverket, nu har ni en intressant uppgift!





Kommentarer
Postat av: Helene

Ahaaa, nu ser jag, du bor vid blomlådehusen -gulligt!! ^^

2009-12-17 @ 22:38:11
URL: http://bepositive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0