Amatörernas afton..

Nyårsafton, dagen till ära.
Även kallad amatörernas afton, allt ska vara så krystat dessa högtider.
Kan inte bara folk dra ut stången dom har uppkört i arslet, bara göra kvällen till vad den blir.
Ni får inte ett bättre 2010 om ni nu lyckas vika servetterna rätt, missa ett veck på skjortan, osv..
Kan man inte bara utgå för vad det är, egentligen.
Det är en fest, en fest som vilken annan kväll som helst egentligen.
Nyårsafton är väl inte speciellt i sig.
Förutom att det kommer stå ett annat årtal i almenackan imorgon när vi slår upp våra uppsvullda rödsprängda ögon, viss huvudvärk och muntorrhet.
Är det radon i huset?
Nej, det är bara nyårdagen.

Några vaknar med ångest, vissa med ett leende på läpparna.
Jag tänkte välja leendet.
Men bakberusningen kommer jag nog inte kunna avvara tyvärr..
Tvåtusentio ska bli ett fantastiskt år, det har jag bestämt.
Då är det bara lyda..
Tvåtusennio har även varit ett bra år, sista 3 kvartalen iaf..

Årskrönikan kommer, innan denna veckan är slut iaf..!

Så till familj, släkt, vänner och andra trevliga bloggföljare, härmed önskar jag er ett alldeles lysande gott nytt 2010!!



Kommentarer
Postat av: "stockholmarinna"

Tjugohundratio... inte tvåtusentio.

2010-01-01 @ 11:35:26
URL: http://dinelsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0