Hösten närmar sig med stormsteg..

Hösten börjar ta vid, det märks.
Kallare, mörkare och semestern har gjort sitt för den här gången..
Finns det någon plan eller riktlinje för denna lite mörkare årstid?
Som det känns just nu är det bara fortsätta leva som om det vore sommar,
minus bad och andra somriga saker som hör till.
Man behöver ju inte låsa in sig och sluta sitt skal.
Många har nog en förmåga att just göra det.
Men varför?
Ger solen en sån energi att vi inte klarar av att hålla oss inomhus, äta massor med chips,
vira in sig i en varm stor tjock varm filt, damma av någon gammal film.
Dricka varm choklad och te.

Nej, min höst ska vara med samma känsla som min sommar har varit.
Jag tänker inte gå i ide och putsa fram mina vita sneakers framåt maj 2010.
Här ska levas, här ska vi fånga dagarna trots mörkret!



Hösten är en raksträcka mot sommaren 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0