Jag är förstående alkolister..

Jag börjar förstå varför folk blir alkolister.
Som ni kanske förstår har helgen tillbringats med vänner och alkohol.
Jag trivs med den kombinationen.
Igår var vi en sväng ner till Öster mälarstrand och satt och drack vin i kusins segelbåt.
Satt fram till solen började lägga sig ner över stan, åkte hem och kika på hockey vm och fortsatte med ölen.
Blev Pluto efter det, hade skoj.
Många bekanta ansikten ute, är kul när man känner många på stället!
Eller ja snart är man väl bekant med alla ansikten ute, med tanke på att man är mer på krogen än hemma i lägenheten känns det som...
Hur som helst, jag var lagom berusad fram till dom stängde, efter det hände någonting.
Karatefylla.. Svennebanan varning.
Har träningsvärk i hela kroppen idag.

Idag har dagen spenderats bakfull nere vid kajen, skönt ställe det där!

Kom precis hem från en lång promenad med mycket funderande.
Jag förstår alkolister.
Jag har varit glad och lycklig i princip 2 hela dagar, fredag, lördag. Även jobbet gick smärtfritt i fredags.
Men nu börjar jag bli nere igen.
Att veta att jag ska få fly vardagen gör mig lycklig.
Att veta att jag ska bli berusad och vara på krogen gör livet lättare för stunden.
Alkohol är en vardagsflykt, vare sig man vill eller inte.
Dom flesta alkolister har förmodligen genomgått något tungt och jobbigt i deras liv innan dom fastnade i sitt beroende.
Alkoholen gör att man slipper tänka på alla problem som finns i vardagslivet.
Skulle något ställe vara öppet idag skulle jag inte tveka just nu.
För nu har vardagen kommit ikapp, den brukar göra det på söndagar.
Jag känner saknad efter min bäste livsvän, jag vill egentligen bara ligga uppkrupen och mysa i soffan och äta god mat och hyra någon dålig komedi, sånt gör man inte ensam.
Inte med sina vänner heller, det finns inget bra substitut till kärleken.
Det ända som riktigt lyckas sätta en i balans just nu är vardagsflykt..

Imorgon flyr jag vardagen igen, ska ut och åka färja.
Får dessutom betalt för det!
Lagbas kryssning, jobbet betalar mig för att förtära alkohol.
Äntligen något positivt från det där jävla företaget! Tack!
Frågan bara hur kul en måndagskryssning kan bli, känns lite PRO varning.
Men saker och ting blir iof vad man gör dom till, jag ska ha kul, jag måste ha kul!




Öster mälarstrand.




På Valborg firar jag 2års dag ensam, det trodde jag inte.

Kommentarer
Postat av: Annarki

Svennebanan är ett grymt bra uttryck.

För övrigt så anser jag att det är okej med karatefylla hela sommaren ut; man får ju njuta medan man kan - snart är det höst igen!



Ha det bra :)

2009-04-28 @ 20:19:27
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: Emil

2009-04-28 @ 20:23:08
Postat av: emil

Så sant, så sant. Alla ska vi nog leka svennebanan hela sommaren, med karatefyllor som stående inslag ;) Ha det gott!!

2009-04-28 @ 20:24:28
URL: http://tamefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0