Hemma..

Nu har jag sovit ett par nätter ute i Kvicksund, är rätt skönt.
Man slipper matlagning, har någon att prata med om kvällarna och är bara allmänt förslappad!
Men idag åkte jag hem efter jobbet, tvungen att försöka styra upp saker och ting.
Praktiska saker såsom städning, tvätt och div.. Ska försöka slänga in ett pass på gymet oxå.
Var inte igår..
Men nu har det öppnat igen, efter vattenskadan.
Jag behöver endorfiner, det får man av träning..

Jag gillar gymmet, där slipper man använda huvudet.
Man är lixom i en egen liten bubbla, en timmes terapi och svett.
Plus att sommaren börjar ju faktiskt närma sig, ännu ett skäl!

I övrigt har det hänt rätt mycket senaste dagarna, båda jobbigt och bra.
Mest det första dessvärre, men jag har mig själv att skylla!
Det vet jag om..
Men idag känns det bättre, hade en bra dialog. På många vis.
Tack!


Igår ringde en vän som jag inte har så mycket kontakt med, men hon är så sjukt omtänksam, visst många är väldigt omtänksamma. Absolut.
Men hon har genomgått i princip samma sak som jag, hon vet hur jag tänker och fungerar förtillfället.
Var ett väldigt givande och uppiggande samtal! Kändes jävligt bra att prata av sig lite ordentligt!

                 
Been there, done that..

Så att säga, människor med erfarenhet.
Det hjälper, allt känns mer realistiskt på något vis, man kan förstå på ett annat vis..

Nu ska jag försöka skapa en lite gladare atmosfär här på denna blogg..
Jag lovar, inte bara för min egen skull..!

Men bara lite till gnäll!
Jag fick erbjudande om jobb och saker i Göteborg igår, kändes helt klockrent hela grejen..
Komma ifrån ett tag.
Ska absolut inte flytta.
 Jobba ett tag.
Sen hem typ varannan helg, lite som att hemmet skulle bli semestern.
Men nu till problemet.
Mitt jävla företag jag jobbar på nu verkar vilja ha kvar mig längre än vad jag väntat mig.
Får aldrig några klara besked.
Och skulle jag nu säga upp mig själv, då har jag 45 dagars karens, från att börja stämpla igen.
Och att jag planerat att komma tillbaks i höst, men då börja jobba på hemmaplan på riktigt.
Börja jobba i Västerås för en gångs skull.
Frågan hur populärt det är då?

Det är stor beslutsångest nu, men än kan man ju inte riktigt bestämma sig för något.
Med tanke på hur företaget inte kan planera! Skärpning!

Nääää, nu ska jag försöka städa lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0